Khusus Untuk Perempuan Ikut Cara Ini Jikalau Mau Pastikan Faraj Dan Rahim Semoga Sentiasa Sehat. Perempuan Wajib Baca Ini..!!

0
37
Ibu-ibu  wajib baca tip ini bila mahu memastikan rahim dan faraj dalam keadaan sihat sepanjang usia. Ini juga salah satu cara bagi memastikan kelancaran dan keharmonian dalam hubungan suami isteri. Penampilan tidak sekadar dilihat dari segi luaran semata-mata.

 wajib baca tip ini bila mahu memastikan rahim dan faraj dalam keadaan sihat sepanjang usi Khusus Untuk WANITA Ikut Cara Ini Jika Mau Pastikan Faraj Dan Rahim Supaya Sentiasa Sehat. Wanita Wajib Baca Ini..!!
Sebaliknya bila anggun dalam maka cantiklah luarnya. Yang penting, penjagan kesihatan dan kecantikan perlu seiring. Nah, beberapa kaedah yang boleh membantu anda menjaga rahim dan faraj semoga sentiasa sihat dan bebas dari sebarang masalah.
Mandi serum
Adalalah mandi herba. Biasanya mandian ini dilakukan oleh perempuan dalam pantang. Tapi bagi yang bukan dalam pantang pun digalakkan untuk buat. Lebih lagi bagi yang jenis banyak angin kuss kuss tu.
Maka daun-daun yang terpilih akan dikutip dan direbus untuk dibentuk mandian. Antara daunnya adalah:

  • Daun pandan
  • Daun limau purut
  • Daun serai wangi
  • Daun mengkudu
  • Daun kunyit
  • Halia
Selain bertujuan untuk buang angin khasiat dari rebusan daun tersebut bisa melancarkan perjalanan darah serta memberi khasiat pada kulit bersinar.
Mandi serum paling gampang dilakukan dan tidak memerlukan belanja yang banyak kerana materi yang dipakai boleh diperoleh daripada dapur anda sendiri iaitu halia, halba, kunyit dan pandan. Nak tau best atau tidak? Cuba dan rasakannya sendiri.
2. Bertangas

Tidak ramai yang amalkan. Mungkin mencicipi aktiviti tangas ni agak leceh. Sebenarnya bahagia sahaja, wapkan saja faraj anda dengan wap dari materi tangas selama 20-30 minit.
Tangas ada dua. Tangas kering dan tangas basah. Tangas berair sesuai bagi yang mengalami duduk kasus faraj kering dan sesuai juga bagi perempuan yang pre monopos. Caranya yaitu dengan merebus herba tangas dan wap rebusan di halakan pada faraj.
Tangas kering. Perlu ada watu tungku. Herba tangas yang dihancurkan diletakkan di atas watu tungku yang telah dipanaskan kemudian wap dari watu tungku itu perlu di halakan pada faraj.
Jangan tak tahu. Ini yaitu amalan orang dulu-dulu untuk mendapat keadaan faraj yang bersifat ummphh. Segala toksin akan keluar dari faraj kita melalui peluh yang keluar dikala proses bertangas.
Bahan paling simple untuk tangas berair yaitu sirih+ manjakani
Tangas kering pula manjakani+ kunyit+halia+ halba+ perahan limau
Alaa..barang yang adadi dapur je kan?
3. Rendaman faraj.
Maksudnya faraj perlu direndam dalam air rebusan herba. Antara bahannya yaitu garam bukit+sirih+ manjakani.
Tunggu air tu suam. Jangan direndam pula faraj tu masa air tengah berasap. Lain pula jadi karang. Rendaman faraj dan tangas ni sesuai bagi perempuan yang inginkan kebebasan dari duduk kasus keputihan serta boleh merawat duduk kasus buasir. Untuk mendapat aset yang bagus digalakkan untuk melaksanakan kedua aktiviti ini.
4. Meruang.
Bagi saya ini kalau tidak buat memang menempah masalah. Umpama longkang yang tak dibersihkan. Akan tersumbat. Begitu jugalah keadaan dalam lubang faraj kita yang tidak pernah meruang. Sisa air mani dan sisa haid/keputihan akan melekat di dinding faraj. Lama-lama timbul lah lendir yang berbau dan mengakibatkan kegatalan.
Meruang ni yaitu aktiviti membersihkan lubang faraj memakai jari telunjuk yang higienis dan berkuku tumpul. Banyak kebaikan dari meruang ni. Antaranya untuk mengetahui sama ada rahim jatuh atau tidak, faraj grip atau tidak, sudah boleh mandi wajib ke belum dan sebagainya.
Ini bergotong-royong yaitu antara cara untuk mendapat keadaan faraj dan rahim yang sihat secara luaran. InsyaAllah. Antara rajin atau tidak sahaja, Antara mahu atau tidak sahaja. Tiada siapa memaksa,nak lebih perjuangan perlu lebih.


Sumber http://silahkanshare.blogspot.com